Statyczna nakladka

Ponad 20 lat wspieramy biznes. Doradzamy, jak podejmować i realizować trudne przedsięwzięcia. Czasem odradzamy.

-----------

WŁODZIMIERZ GŁOWACKI

Statyczna nakladka

Przewidujemy zachodzące zmiany, co pozwala nam dostosować strategię działania nawet przy najbardziej nietypowych sprawach.

-----------

Joanna Basińska

Statyczna nakladka

Zabezpieczamy interesy przedsiębiorców. Minimalizujemy zagrożenia i pomagamy w procesie realizacji projektów inwestycyjnych.

-----------

Rita Świętek

previous arrow
next arrow

Prawo Komunikacji Elektronicznej (PKE) a marketing – co się zmieniło?

Od 10 listopada 2024 r. weszło nowe Prawo Komunikacji Elektronicznej (PKE), które zaostrza zasady dotyczące zgód marketingowych. Firmy nie mogą wysyłać niezamówionych informacji handlowych bez wcześniejszej, wyraźnej zgody odbiorcy – zarówno w relacjach B2C, jak i B2B.

Najważniejsze zmiany:
➡️ Przepisy nakładają obowiązek dostosowania kampanii marketingowych do bardziej restrykcyjnych standardów.
➡️ Zabronione jest wysyłanie niezamówionych materiałów reklamowych – także do potencjalnych klientów – bez wcześniejszej, wyraźnej zgody odbiorcy.
➡️ Zgoda na takie działania musi być uzyskana zgodnie z zasadami RODO: powinna być dobrowolna, świadoma, jednoznaczna i konkretna.

Nowe przepisy wymagają dostosowania strategii marketingowych i polityk prywatności, aby uniknąć ryzyka naruszenia prawa.

Więcej w artykule Adwokat Pauliny Ostrowskiej z kancelarii Głowacki i Wspólnicy dla Rzeczpospolitej:

https://pro.rp.pl/nawigator-prawny-poradnik/art42004571-prawo-komunikacji-elektronicznej-a-marketing-co-zmienia-sie-w-praktyce

#PKE #RODO #COMPLIANCE #GWLEX

Nasi Klienci od ponad 10 lat
Razem od ponad 10 lat
Facebook
LinkedIn