Osoba, która zamieszcza na stronie internetowej nawet znaczną liczbę ogłoszeń sprzedaży, niekoniecznie musi być uznana za „przedsiębiorcę”
Osoba fizyczna publikująca na stronie internetowej jednocześnie określoną liczbę ogłoszeń oferujących do sprzedaży produkty nowe i używane, powinna zostać zakwalifikowana jako „przedsiębiorca”, wyłącznie w przypadku, gdy osoba ta działa w celach związanych z jej działalnością handlową, gospodarczą, rzemieślniczą lub wykonywaniem wolnego zawodu.
Konsument nabył używany zegarek za pośrednictwem internetowej platformy sprzedaży. W ocenie konsumenta zegarek ten nie odpowiadał właściwościom wskazanym w ogłoszeniu sprzedaży, w związku z czym zażądał rozwiązania umowy ze sprzedawcą – Eveliną Kamenovą, lecz ta odmówiła przyjęcia towaru w zamian za zwrot uiszczonej kwoty. W odpowiedzi konsument złożył skargę do bułgarskiej komisji ds. ochrony konsumentów (KOK). KOK ustaliła, że E. Kamenova opublikowała na stronie internetowej jeszcze osiem innych ogłoszeń sprzedaży dotyczących różnych produktów.
Cała aktualność dostępna tutaj