Nowy regulamin CapCut – kontrowersje wokół prywatności i danych twórców
Aplikacja zyskała prawo do szerokiego wykorzystywania przesyłanych treści – także tych nigdy nieopublikowanych – w celach komercyjnych. Dotyczy to również wizerunku, głosu i danych osobowych.
Choć część zapisów nie ma zastosowania do użytkowników z UE, warto zadać sobie pytanie: czy wiemy, na co się zgadzamy, korzystając z narzędzi AI do celów zawodowych?
Jak podkreśla Joanna Ryczek z kancelarii Głowacki i Wspólnicy w wypowiedzi dla Marketer+, kontrowersje wokół CapCut to nie przypadek. Aplikacja należy do właściciela TikToka, wobec którego od lat zachodnie państwa zalecają ostrożność – ze względu na możliwy dostęp chińskich władz do danych użytkowników. CapCut miał też już wcześniej problemy związane z naruszeniem prywatności.
Narzędzia AI stają się coraz potężniejsze, ale też coraz mniej przewidywalne. Nie mamy pewności, w jaki sposób przesyłane przez nas dane zostaną wykorzystane – dziś lub za rok, gdy możliwości modeli LLM znów się rozszerzą.
Jeśli korzystasz z takich narzędzi do pracy, tworzysz treści dla klientów lub przesyłasz dane do chmury — świadoma decyzja o warunkach współpracy z dostawcą powinna być standardem, nie wyjątkiem.
Cały artykuł: https://marketerplus.pl/nowy-regulamin-capcut-co-musisz-wiedziec/
